Shanghai - Reisverslag uit Shanghai, China van Laurens Slats - WaarBenJij.nu Shanghai - Reisverslag uit Shanghai, China van Laurens Slats - WaarBenJij.nu

Shanghai

Blijf op de hoogte en volg Laurens

26 Augustus 2012 | China, Shanghai

Ni hao!

Hierbij mijn eerste verhaaltje uit China waar ik tot half januari zal vertoeven. 4 maanden lang loop ik stage en dan heb ik nog zo’n 3 weken over om de rest van China te zien. Via deze weg wil ik jullie een beetje op de hoogte houden van wat ik hier allemaal meemaak. Ik heb het kort proberen te houden, maar hierin heb ik gefaald..

Vorige week zaterdag heb ik het vliegtuig gepakt naar Shanghai en na 18 uur (zonder tv schermpjes :-( ) stapte ik aan de andere kant van de wereld uit. Op het vliegveld werd ik opgehaald en rond half 2 ’s nachts bij mijn hotel afgezet. Zondag gelijk wat indrukken opgedaan in de stad: De Bund met de skyline en het Shanghai museum. Het is echt een abnormaal grote stad met 21 miljoen inwoners en alleen maar wolkenkrabbers. Na drie nachten ben ik naar mijn appartement verhuisd op 21 hoog met een mooi uitzicht op nog veul hoge gebouwen. Ik woon hier met 3 leuke huisgenoten die me al het nachtleven van Shanghai hebben laten zien, een jongen uit Frankrijk en twee meisjes uit Taiwan en Rusland.

Na een week heb ik al zoveel gezien en meegemaakt en mensen ontmoet uit de hele wereld, van Madagaskar tot Mexico. Ik heb Shanghai ook al 3 keer by night meegemaakt. Mijn huisgenoten hebben me wat leuke plekjes laten zien, ik ben met een groep franse vrienden van mijn huisgenoot meegegaan en ik ben Jelle en Ilse uit Eindhoven tegengekomen, wat ook een leuke avond opleverde.

Ook heb ik een keertje meegetraind met een “Nederlands” voetbalteam waar zeker 5 Nederlanders in spelen... Het leuke is dat het team wordt gesponsord door een kroeg. Na iedere training / wedstrijd dus gratis bier ; )

Mijn stageplek is ook erg leuk, met een Ier en een Zweed deel ik een kantoortje waar ik mijn eigen project heb over het ontwerpen van een interactief kinderspel wat kinderen moet motiveren meer te bewegen. Af een toe komen er ook kleine projecten voorbij. Zo heb ik al een fietspomp ontworpen die zo veel mogelijk moest lijken op een bepaald model. Ik moest alleen wat kleine veranderingen aanbrengen zodat de klant kan zeggen dat hij het idee niet gestolen heeft, that’s China! Het bedrijf is ook heel multinationaal: naast de Zweed en Ier zijn er een paar Duitsers, Chinezen en vanaf volgende week ook een Mexicaan.

Tot zover mijn eerste verhaaltje, ik heb ook nog een paar foto’s toegevoegd.

Groeten uit Shanghai!

Laurens

P.S. ik heb hier een nieuw nummer, ik ben te bereiken op: +86 131 2088 2478

  • 26 Augustus 2012 - 20:29

    Judith:

    Hee Laurens! Wat leuk om een berichtje te lezen van je uit Shanghai! Wat is je adres?! Heel veel plezier daar maar jou kennende ga je er een geweldige tijd van maken ;) Liefs, Judith

  • 26 Augustus 2012 - 21:41

    Monique Jongma:

    Dag Laurens, bedankt voor je verslag. Leuk om van je belevenissen te horen, zo kan ik wat van deze wereld zien door jouw ogen. Maar ja die fietspomp he.....het begint met iets kleins maar waar leid dat naartoe? Heel veel plezier daar en een hartelijke groet van Monique

  • 03 September 2012 - 18:30

    Pieter:

    Hoi Laurens, leuk dat je een blog bijhoudt. Ik zal het regelmatig volgen. Maar vervals niet te veel westerse producten ;-)

  • 11 September 2012 - 17:59

    Bas:

    Hee Toppertje van me! Mooi om je verhaal te lezen! Ben benieuwd naar meer verhalen van je! Ik hou je blog bij. Groeten vanaf Curacao! Ps. gaan we elkaar nog een kaart sturen? Lijkt me wel een strak plan ;-)

  • 12 September 2012 - 19:35

    Joke Striedieck-Slats:

    Hoi Laurens,
    leuk om jouw bericht te lezen.
    Ik wil je nu (alvast) met jouw verjaardag feliciteren. Tenslotte ben je in Shanghai al een paar uurtjes jarig.
    Een fijne dag!!!
    Groetjes van Joke

  • 13 September 2012 - 17:12

    Thijs De Goede:

    Ik realiseerde me dat het zomaar mogelijk is dat je je mobiel daar niet gebruikt, dus ook nog even via deze weg: Proficiat!!

Tags: shanghai, china,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurens

Actief sinds 15 Aug. 2012
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 3497

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2012 - 11 Januari 2013

China

15 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: